Dziennik projektu realizowanego w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu ze środków FERS.

6 czerwca 2024

Sala Zabaw – Metodyka dla Szkoły Podstawowej - kurs metodyczny - Malta

 

Sala Zabaw – Metodyka dla Szkoły Podstawowej

Podczas tego kursu nauczyciele będą mieli okazję doświadczyć szeregu ciekawych zajęć, takich jak zabawa wymową, wykorzystywanie historii w klasie lub uczenie się w ramach współpracy. Zajęcia te łączą metodologię i teorie uczenia się z dzisiejszą klasą w szkole podstawowej.

Ponieważ wszystkie sesje mają charakter praktyczny , możesz spodziewać się aktywnej roli we wszystkich sesjach, maksymalizując wykorzystanie języka angielskiego i doświadczając na własnej skórze zajęć omawianych na sesjach.

Podczas tego kursu poznasz wykorzystanie multimediów i technologii w celach dydaktycznych. Kurs ten umożliwi Ci przemyślenie i rozwinięcie swojego podejścia do nauczania współczesnych uczniów.

Podczas kursu będziesz miał okazję:

  • uzyskać lepsze zrozumienie nauczania języków dla uczniów szkół podstawowych
  • buduj i rozwijaj swoją wcześniejszą wiedzę z zakresu nauczania języków, korzystając z szeregu praktycznych i praktycznych metod
  • zapoznać się z obecnymi i ustalonymi obszarami metod i technik nauczania, stosując podejścia interaktywne
  • zastanów się nad własnymi metodami nauczania
  • zapoznaj się z technologią, którą możesz wykorzystać w swojej klasie
  • wymieniać informacje i wiedzę pedagogiczną w kontekście wielokulturowym

  • dalej rozwijać swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim.

Kursy metodyczne na Malcie - Metodologia CLIL i narzędzia ICT dla nauczycieli praca z CLIL

 

Metodologia CLIL i narzędzia ICT dla nauczycieli praca z CLIL 

Głównym celem tego kursu jest poznanie wymiarów i podejścia do nauczania CLIL oraz przedstawienie praktycznej metodologii nauczania poprzez CLIL. Podczas tego dwutygodniowego kursu przyjrzymy się zasadom nauczania metodą CLIL, a także narzędziom ICT CLIL ułatwiającym nauczanie CLIL.

Zaprezentowane, zbadane i omówione zostanie 5 zasad CLIL, co doprowadzi do zaprojektowania lekcji. Zostaną wprowadzone inne obszary, takie jak umiejętności poznawcze i myślenia, rusztowanie, multimodalność i korzystanie z pomocy w nauczaniu CLIL. Na tym kursie sprawdzana będzie także ocena.

Wprowadzone zostaną także różne narzędzia ICT umożliwiające integrację technologii z nauczaniem CLIL. Uczestnicy będą mogli projektować moduły CLIL i webquesty online.

Uczestnicy będą mieli mnóstwo okazji do wypróbowania wszystkich tych narzędzi, ponieważ kurs jest zaprojektowany tak, aby był praktyczny . 

Podczas  dyskusji grupowych będziecie mieli możliwość podzielenia się stworzonymi przez siebie ćwiczeniami CLIL, a także przekazania sobie nawzajem informacji zwrotnych.

Podczas tego kursu nauczyciel będzie miał okazję:

  • zyskać lepsze zrozumienie zasad leżących u podstaw metodologii CLIL
  • stać ​się lepiej przygotowany do włączania technologii do zasad i metodologii CLIL podczas codziennych lekcji
  • rozwinie swoje umiejętności projektowania materiałów do nauki CLIL
  • zdobędzie umiejętność tworzenia własnych materiałów dydaktycznych
  • stanie ​się lepiej przygotowany do włączania technologii do zasad i metodologii CLIL podczas codziennych lekcji
  • poprawi swoją znajomość języka angielskiego w kontekście wielokulturowym


  • skorzysta z subskrypcji witryny e-learningowej, aby dalej rozwijać swoją wiedzę i umiejętności językowe. Usługa ta jest dostępna od momentu rejestracji do 3 miesięcy po zakończeniu kursu.
  • aby rozwijać swój potencjał edukacyjny i nawiązywać kontakty z trenerami oraz innymi stażystami i współpracownikami,  nauczyciel otrzyma możliwość dołączenia do grupy szkoleniowej dla nauczycieli ETI na Facebooku