Dziennik projektu realizowanego w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu ze środków FERS.

9 października 2024

Grecja - dzień trzeci

Dzisiaj podczas zajęć rozmawialiśmy o znaczeniu rutyny w życiu dziecka z autyzmem. Wiele dzieci w spektrum czuje potrzebę wypełnienia czynności dokładnie tak, jak się jej nauczyło. Na każdą próbę zmiany wzorca reagują napięciem, niechęcią, lękiem czy też frustracją. Dowiedziałyśmy się, że dla dzieci w spektrum autyzmu ustalony porządek dnia to świętość. Rutyna i przewidywalność sprawiają, że dzieci te przeżywają mniej frustracji. Warto pamiętać, że dzieci w spektrum nie są złośliwe czy mściwe. Po prostu dla nich odstępstwo od tego co znane i bezpieczne jest jak trzęsienie ziemi. 

Pogłębiliśmy wiedzę na temat głównych symptomów autyzmu m.in. trudności w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, słaba mimika twarzy, skrajnie słabe albo skrajne silne okazywanie emocji, mała ekspresja ciała, niechęć do zmian, powtarzalne ruchy, tzw. manieryzmy ruchowe, problem z utrzymywaniem kontaktu wzrokowego,  a także brak umiejętności tworzenia bliskiej relacji.

Na koniec każdy z uczestników zajęć musiał opowiedzieć jakie strategie stosowane są w jego szkole w nauczaniu uczniów z w spektrum autyzmu (ASD).

Po zajęciach przyszedł czas na dalsze zwiedzanie. Tym razem udałyśmy się do Narodowego Muzeum Archeologicznego w Atenach. Miałyśmy okazję obejrzeć zabytki archeologiczne z obszaru Grecji od czasów prehistorycznych do późnego antyku. Jest to największe muzeum w Grecji oraz jedno z najważniejszych na świecie. Muzeum podzielone jest na działy:

  • prehistoria
  • rzeźba
  • ceramika
  • odkrycia z Santorynu 
  • metalurgia
  • sztuka starożytnego Egiptu
  • starożytny Bliski Wschód
  • samodzielne mniejsze zbiory obejmują przedmioty z brązu, biżuterię oraz freski z wyspy Tira, które powstały pod silnym wpływem minojskim.
Nadszedł czas na fotorelację :-)















#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie