Dziennik projektu realizowanego w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu ze środków FERS.

18 października 2024

Erasmus Days w przedszkolu


Projekt eTwinning  I DON’T SEE YOU, YOU SEE ME

image 5

Międzynarodowy projekt DON’T SEE YOU, YOU SEE ME (NIE WIDZĘ CIĘ, TY ZOBACZ MNIE) zakłada, że uczniowie będą wysyłać życzenia dla osób niewidomych i niedowidzących z okazji ich święta, które obchodzone jest 15 października, w Międzynarodowym Dniu Białej Laski. Przygotowanie życzeń poprzedzą zajęcia z funkcjonowania osób z wadami wzroku na podstawie materiałów zamieszczonych przez nauczycieli i uczniów Centrum Louis Braille dla Dzieci i Młodzieży Niewidomych i Niewidomych w Bydgoszczy (np. list od niewidomego chłopca, list punktowy, historia białej laski, linki do filmów i prezentacji) lub według oryginalnego pomysłu.

Cele tego międzynarodowego projektu to: 

 • Integracja społeczna

 • Podnoszenie kompetencji językowych

 • Podnoszenie kompetencji w zakresie ICT

 • Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu  

W projekcie biorą udział szkoły z Chorwacji, Turcji, Niemiec, Słowacji, Czech i Polski.

„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”

 

         Projekt eTwinning ” Rise and shine”


 Budowanie pewnego siebie charakteru odbywa się poprzez stopniowy i ciągły proces, który rozpoczyna się już w wieku niemowlęcym. Poprzez realizację tego projektu będziemy starali się promować odporność psychiczną naszych uczniów tak, aby byli w stanie poradzić sobie z obowiązkami w szkole, a także w życiu dorosłym.

Cele szczegółowe projektu:

  • uczenie radzenia sobie ze stresem;
  • zapoznanie ze strategiami radzenia sobie z różnymi problemami;
  •   kształtowanie  zdolności dziecka do tworzenia zdrowych relacji interpersonalnych;
  • rozwijanie umiejętności, które prowadzą do znalezienia rozwiązań;
  • rozwijanie zdolności dziecka do poznania swoich mocnych stron i wykorzystania ich w życiu codziennym;
  • rozwijanie samoopieki, która poprawi samopoczucie i dobrą kondycję fizyczną i  psychiczną.                                                                                                                                                                                                                                                          
  • Plan działań:

    Wrzesień

    Zapoznanie się między szkołami (tworzenie mapy, każda szkoła wybiera sposób prezentacji, prezentacja nauczycieli). Wprowadzenie do etwinning

    Październik

    Stworzenie maskotki i logo programu.

    Listopad

    Znajomość podstawowych emocji: szczęście, gniew, strach itp.

    Każda szkoła wybiera emocję i sugeruje sytuacje, w których można ją odczuwać, np. kiedy odczuwam radość, złość, smutek, miłość, niepokój… Ponadto każda szkoła wybiera emocję i sugeruje sposoby działania dla każdej z nich, np. kiedy czuję się szczęśliwy, zły, smutny, przygnębiony…

    Grudzień

    Wymiana kartki z życzeniami – dbam o innych.

    Styczeń

    Moja cenna przyjaźń. Tworzenie autoprezentacji.

    Luty

    Pewność siebie-szkolne zastraszanie.

    Tworzenie różnych komunikatów (symboli graficznych)dla samoobrony i zapobiegania znęcaniu się.

    Marzec

    Empatia- Wzmocnienie

    1. Tworzenie aplikacji / narzędzi online do opowiadania historii, aby pomóc dzieciom zrozumieć, jak łączyć się z uczuciami innych i budować silniejsze relacje.
    2. Stworzenie internetowego słoika empatii, aby zachęcić do dobrych czynów.
    3. Projekt karty online, aby nauczyć dzieci używania wyrażeń „czuję” do wyrażania swoich emocji.

    Kwiecień

    Różnorodność – Akceptacja

    Maj

    Rozpowszechnianie kwestionariuszy roboczych-zakończenie projektu.

Państwa biorące udział w projekcie ” Rise and shine” na platformie eTwinning: Włochy, Hiszpania, Słowenia, Grecja, Turcja i Polska.


„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”