Dziennik projektu realizowanego w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu ze środków FERS.

12 lutego 2024

Florencja - dzień 1

Dzisiaj był pierwszy dzień  naszych kursów: "The Child First: Montessori, Reggio Emilia System and Contemporary to Pre-School Education" (Anna Kasprzak, Ewa Niepodzińska-Jasiaczyk) oraz "Environmental Changes for Sustainable Schools (Agnieszka Mochalska i Dorota Nogacka). Zapoznałyśmy się z harmonogramem  i planem naszych szkoleń.  Podczas dzisiejszych zajęć wszyscy uczestnicy opowiadali o szkołach,w których pracują. Zadziwiające  dla nas były różnice w systemach edukacyjnych w krajach europejskich, zwłaszcza w Szwecji i w Portugalii. Dowiedziałyśmy się także, że degradacja środowiska i związane z tym zmiany klimatyczne w ostatnich latach przybrały na sile. Poznałyśmy również tajniki czerpania korzyści ze wzrostu gospodarczego.

W godzinach popołudniowych odkrywałyśmy uroki, renesansowej Florencji, miasta sztuki, jedzenia i miłości. Na początku dotarłyśmy do najbardziej znanej katedry - Santa Maria Del Fiore, której budowa trwała 600 lat. Ogromne wrażenie wywarła na nas kopuła wieńcząca katedrę. Spacerując  dalej, na północ od Katedry, dotarłyśmy do Piazza della Santissima Annunziata. Jest to mały plac przy Uniwersytecie, otoczony arkadami. Po środku placu znajduje się pomnik Ferdynanda I. Jest to  wspaniałe miejsce do ucieczki przed tłumem i poznania trochę innego oblicza Florencji. Uliczki wokół placu zachwycają swą architekturą. Szczególnie ciekawa jest Via dei Servi, z której można podziwiać kopułę katedry. Spacer zakończyłyśmy w regionalnej, włoskiej Trattorii smakując przepyszną pizzę. 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz