Dziennik projektu realizowanego w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu ze środków FERS.

24 listopada 2024

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

 XIV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ang. World Multiplication Table Day)

15 listopada w naszej szkole po raz kolejny obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia i ponownie w zadaniach wykonywanych przez uczniów przepletliśmy znajomość języka angielskiego. Celem akcji jak co roku było propagowanie zabawowej formy nauczania matematyki. Miała ona zachęcić uczniów do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Uczniowie klas 4-8 mieli do rozwiązania zadania dostosowane do swojego poziomu wiedzy matematycznej. Zadania zostały porozwieszane na korytarzu szkolnym, a uczniowie musieli odszukać je, wpisać wyniki na przygotowanej "Sowiej mapce zadań" i wrzucić rozwiązania do "Sowiej Skrzynki". Spora grupa uczniów zaangażowała się w rozwiązywanie zadań, jednakże tylko troje uczniów rozwiązało wszystkie zadania prawidłowo. Byli to: Zosia K. z klasy 5 oraz Lena N. i Oliwier S. z klasy 6. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Chętni uczniowie, a także nauczyciele i pracownicy szkoły przeszli egzamin ustny z tabliczki mnożenia. Należało wylosować karteczkę z 5 przykładami, odczytać je i podać prawidłową odpowiedź. Większość poradziła sobie znakomicie Klasy 4 na lekcji matematyki rozwiązywały zadania rozwieszone w sali metodą stacji zadaniowych, natomiast uczniowie klas 5-7 rywalizowały ze sobą rozwiązując kahoota z Tabliczki mnożenia w języku angielskim.
Zarówno matematyka jak i język obcy towarzyszą nam niemal codziennie. Połączenie tych dwóch nauk nie jest wcale niemożliwe, a wręcz konieczne. Realizacja projektów Erasmus+ pozwoliła nam połączyć mnożenie z nauką języka. Dzięki wdrożeniu słownictwa uczniowie rozwiązywali zadania sformułowane w języku angielskim i odkryli, że potrafią mnożyć w każdym języku 🙂 #FunduszeEU #FunduszeEuropejskie #Erasmus+ #WMTD




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz